2019 m. balandžio 4 d. Klaipėdos universitete vyko tradicinė šeštoji mokinių mokslinė konferencija. Ruošiantis konferencijai, atlikome tyrimą apie emocijų valdymą konfliktinėse situacijose – mums buvo įdomu išsiaiškinti gimnazistų ir jų tėvų požiūrį šia tema.

Apklausėme 95 mūsų gimnazijos mokinius ir 60 tėvelių. Sužinojome, kad konfliktinėse situacijose tiek gimnazistai, tiek tėveliai reaguoja taip – tyli arba šaukia. Įtampą po konflikto gimnazistai daugiausia patiria per pirmąsias 15 minučių, o tėveliams tai trunka 2-3 valandas. Tiek gimnazistai, tiek tėveliai yra savikritiški ir mano, kad jie yra labiausiai linkę pradėti konfliktą. Ir tėveliams, ir gimnazistams emocijų valdymas konfliktinėse situacijose yra būtinas ir jas valdyti padeda asmeninės savybės bei gilus kvėpavimas. Abi kartos teigia, kad kontroliuoti savo emocijas konfliktinėse situacijose yra sunku, bet tai yra būtina. Aktualu kalbėtis apie emocijų valdymą šeimoje, nes tėvų suformuotos vertybinės nuostatos kuria pamatus vaiko asmenybei. Konflikto išvengti padėtų pokalbiai apie emocijas ir jų valdymą, kompromiso paieška, mandagumas ir pagarba kito nuomonei.

Taip pat interviu būdu išsiaiškinome su kokiomis konfliktinėmis situacijomis yra susidūrę mūsų gimnazijos darbuotojai. Interviu nufilmavo ir vaizdo įrašą sumontavo IV a klasės mokinys Aram Manukyan.

Mūsų pranešimas „Emocijų valdymas konfliktinėse situacijose“ ankščiau minėtoje konferencijoje buvo apdovanotas Klaipėdos universiteto moksliškiausio pranešimo diplomu. Dėkojame tikybos mokytojai dr. Veronikai Lileikienei bei soc. pedagogei Reginai Norvydienei už pagalbą atliekant šį projektą.

IV d klasės mokinės Monika Bendikaitė ir Ieva Vaičekauskytė